Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΝΤΟΜΑΤΑΣ

Η παρατήρηση της ντομάτας ..

Καθόμουν συλλογισμένος και προβληματισμένος για την έκβαση της ψήφου εμπιστοσύνης στην βουλή,και ξαφνικά εκεί που γύρισα τον λαιμό μου,πέραν απο τα άλατα που έσκουξαν στην απότομη κίνηση μου αυτή,την είδα μπροστά μου,να κάθεται αναπαυτικά στην πιατέλα μαζί με άλλες πολλές .
Αμέσως, το μαυλό μου άρχισε να λειτουργεί με πυρετώδη ρυθμό,και  ο πίσω λοβός να πιέζει τους διπλανούς νευρώνες και όλοι μαζί να είναι έτοιμοι να τρέξουν την πληροφορία παντού .
Η ντομάτα ήταν σε μια κατάσταση αδιαφορίας και ακινησίας,έτσι ήταν η πρώτη μου εντύπωση,ήταν σχετικά κόκκινη,και σε κάποια σημεία φαινόταν μια απόχρωση του πρασινομπέζ ,αποτέλεσμα μάλλον της επιρροής ξένων ουσιών κατα την διάρκεια ωρίμανσης της .

Πέρασε αρκετή ώρα που καθόμουν εκεί και την παρακολουθούσα,όπως κάθεται κανείς ακίνητος και βλέπει τις είδήσεις των οκτώ,αμέτοχος,αποσβωλομένος,και χαρούμενος που τόσα κακά συνέβαιναν σε τόσους άλλους,και όχι εκείνη την στιγμη,σε κείνον.
Ομως άρχισαν οι ανησυχίες να με κυριεύουν,σαν τον καταθλιπτικό που φοβάται να ανοίξει το γραμματοκιβώτιο στην είσοδο του σπιτιού του,μήπως δεν είναι τελικά κόκκινη και είναι άλλο χρώμα, και την έβλεπα μόνο εγώ;
Και ποιόν να ρωτήσεις να σου πεί,θα σε κοίταζε περίεργα,απο τον δικό του φόβο να αποφασίσει εαν ήταν κόκκινη, η άλλο χρώμα.
Ομως έπρεπε να δοκιμάσω,να έχω και άλλη γνώμη,κάτι σαν την συζήτηση στις συντροφιές που ρωτάς κάτι κάποιον,ενώ μιλάει κάποιος τρίτος,και σου λέει αυτό που τον ρώτησε κάποιος τέταρτος,κινδυνεύεις όχι μόνο απο τον φόβο αυτού που ρωτάς,αλλά και απο μια απάντηση σε άλλη ερώτηση.

Είσαι μόνος σου,και μάλλον έχεις πείσει τον ευατό σου οτι είναι κόκκινη,είσαι με άλλον,και η απάντηση του θα εξαρτηθεί από την ερώτηση.Είναι κόκκινη αυτή ντομάτα;μια απάντηση,καλά στραβός είσαι;άλλη απάντηση,γιατί ρωτάς ;μια ακόμη απάντηση,ποιά απο όλες;
Δυσκολα θα σου πει,ναι είναι με σιγουριά, κόκκινη και έχει και πρασινομπέζ σκιές και μπαλώματα.
Δεν είμαστε σίγουροι,ούτε για την άποψη μας και κινδυνεύουμε να αλλάξουμε εύκολα γνώμη εαν κάποιος άλλος,κυρίως όμως κάποιοι άλλοι μας βάζουν δύσκολα σε κάθε ερωτησή μας,μας λοιδωρούν για την άγνοια του αυτονόητου,και πάντα θέλουν να έχουν την δική τους απαντηση, που πάντα σχεδόν,καμμία σχέση δεν έχει με την αρχική ερώτηση.

Μήπως τελικά,δεν είναι κόκκινη η ντομάτα αυτή,και έχουν δίκιο όσοι απαντούν άλλα αντί άλλων .

Αφού όλα αυτά ήταν στο μυαλό μου, αναρωτιόμενος για το χρώμα της ντομάτας,σηκώθηκα και απομακρύνθηκα αρκετά μέτρα πιο πέρα,δεν το έκανα επίτηδες,γυρίζοντας πάλι πίσω σαν να είχα ενοχές,ήξερα οτι ο χρόνος είχε μηδενισθεί,και κοίταξα λοξά κάπως την πιατέλα αναζητώντας την συγκεκριμένη ντομάτα.Με την πρώτη ματιά δυσκολεύτηκα να την ξεχωρίσω,και όταν το οπτικό μου νεύρο την αναζήτησε,ήμουν σίγουρος οτι δεν ήταν η ίδια,άρχισα να έχω αμφιβολίες για όλα,το πιο σημαντικό όμως ήταν το χρώμα,τώρα πια δεν ήταν πολύ κόκκινη και οι σκιές της ανωριμότητος της,σαν ρυτίδες μεσόκοπης γυναίκας,είχαν με μαγικό τρόπο εξαφανιστεί .
Εφυγα πιο πέρα,και πιο πέρα,και κάθε στιγμή που περνούσε έκανε την ντομάτα να φαίνεται αχνή,πιο μικρή, και κάθε φορά λιγώτερο κόκκινη και με έπιασε πανικός,γιατί μίκρυνε η ντομάτα, γιατι ξεθώριασε,που πήγε εκείνο το λαμπερό της χρώμα.

Αναγκάστηκα να ζητήσω την βοήθεια του κοινού,για να καταλάβω τι μου συμβαίνει,και δεν μπορώ να έχω την ίδια άποψη για την ντομάτα κάθε φορά,να βλέπω τα ίδια χρώματα και να την ξεχωρίζω οτι είναι αυτή η πρώτη μου επιλογή και η μόνη .
Εβαλα τέσερρες ανθρώπους να μου απαντήσουν στο ίδιο ερώτημα,με δύο τρόπους ο ένας απ'ευθείας σε μένα ο καθένας χωριστά,και ό άλλος να το λέει ο ένας στον άλλο,και ο τελευταίος σε μένα.
Το ερώτημα ήταν:Προφανώς,βλέπετε μια ντομάτα,να αυτή εκεί,τι χρώμα έχει κατά την γνώμη σας και τι την ξεχωρίζει απο τις άλλες;
Πρώτη μέθοδος,απάντηση απευθείας.Ο πρώτος,λες αυτήν που είναι στο πιάτο δεξιά,είναι κοκκινωπή και κακογινωμένη;O δεύτερος,καλά τι σε έπιασε και θέλεις απάντηση για μια συγκεκριμένη,όλες ντομάτες είναι και συνήθως οι ντομάτες είναι κόκκινες,ο τρίτος,για να ρωτάς εσύ για ντομάτες κάτι έχεις στο μυαλό σου,σιγά,μην σου απαντήσω,ο τέταρτος,άσε ρε φίλε που ασχολεισαι με τις ντομάτες,δεν έχεις κάτι καλλίτερο να κάνεις;
Δεύτερη μέθοδος,ο πρώτος στο δεύτερο,αυτή εδώ εννοεί;κόκκινη δεν είναι;o δεύτερος στο τρίτο,κοίτα εγώ λέω οτι είναι κόκκινη και ψιλοανώριμη,αλλά δες και εσύ μήπως κάνω λάθος,ο τρίτος στο τέταρτο,άκου,εδώ υπάρχει μια παγίδα,τι ντομάτες και πράσινες ρίγες,πες του οτι θέλει να ακούσει,και ο τέταρτος σε μένα,άκου, δεν ξέρω τι σκέφτονται οι άλλοι,αλλά εγώ κατάλαβα οτι δεν σε νοιάζει,αν είναι ντομάτα και αν είναι κόκκινη,τι σκέφτεσαι πραγματικά;

Oμως εδώ μας λείπουν δύο ακόμη πράγματα,το πρώτον είναι ποιά είναι η άποψη της ντομάτας,και δεύτερον πότε έγιναν όλα αυτά και πόσος χρόνος μεσολάβησε.

Ομως ποτέ κανείς,δεν θα ρωτήσει την γνώμη της ντομάτας..

ΔΕΛΦΙΝΟΣΗΜΟΣ


    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13:ΘΕΩΡΙΕΣ ΥΠΝΟΥ

  Είχα πέσει για ύπνο,νωρίς σχετικά,πάντα το έκανα έτσι,από φόβο,μην και δεν τηρήσω το μέτρο,μην και χαλάσω μια ισορροπία φτιαγμένη στα μέτρ...