Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ,Η ΣΕΛΗΝΗ ΚΑΙ ΕΓΩ

Μπήκαμε επισήμως στό φθινόπωρο ,από τις 21,αλλά εγώ έμεινα στις 19  ,πριν δυο μέρες ακριβως, όχι εδώ, αλλά από πολύ μακρυά έβλεπα το φεγγάρι να κάνει βόλτες στον ουρανό .

Επί τρείς μέρες, αυτό το μαγικό ουράνιο σώμα, έκανε βόλτες πέρα δώθε ,όμως πάντα, κάποια στιγμή, ήταν κάπου ,πίστευε κάτι σαν να  ήθελε να πει, βρε ηλίθιε, εγώ θα σου πώ τι θα κάνεις ;
Κάθε στιγμή ,πάντα κάθε στιγμή ήταν κάπου και περίμενε .Προσπαθούσα να το δω με τα μάτια του βλάκα, πολύ συνηθισμένο ,του έξυπνου σπάνιο ,αλλά σε όλες τις περιπτώσεις κάπου την είχε αράξει και περίμενε, να το δεις ,τόβλεπες να κολοκάθεται στο ουρανό ,με τον φαρδύ κώλο του να αραζει εκεί, και να σε προκαλεί ..

Μετά βαρέθηκε, να περιμένει στο κολοκάθισμα του ,πήρε τον δίσκο του και πήγε πιο πέρα ,και μετά πιο κάτω, μέχρι που βαρέθηκε και βούτηξε στο κενό και πάει το φεγγαράκι
Το κοίταζα απο δω ,το κοίταζα απο κει, τι μου θυμίζει, λέω στον ευατόν μου ,ετσι κολοκαθισμένο που τόβλεπα ,μια φωτεινή μπάλα ,η άκρη ενος τούνελ με φως στο βάθος ; Η μήπως η άκρη του, σαν φωτισμένος δαυλός ;

Θα μου πείς ,τώρα ,εσυ ο βαρεμένος, με την κρίση στη κεφάλα σου ,τι με νοιάζει ρε συ ,με τι μοιάζει .
Μοιάζει με κάτι σαν εκείνο ,μπά σαν το άλλο ,οχι σαν εκείνο, θυμάσαι ; Τι κατάλαβες εσυ φτωχέ τυμπανιστή ; Τίποτε ,αυτό κατάλαβα, και εγω ..

Αρα ,γιατί ασχολούμεθα με το φεγγάρι ,δεν έχουμε με τίποτε πιό σοβαρό να ασχοληθούμε ; Αυτή την εποχή βρήκαμε να αναρωτηθούμε για το πως μοιάζει -έτσι που με ατέλειωτη ειρωνία και σαρκασμό μας παρατηρεί απο κεί πάνω -τέλος πάντων, πάνω, κάτω ,στην άκρη ,κάπου ..καλά

Το φεγγάρι είναι ουδέτερο ,η σελήνη είναι θηλυκό ,η θάλασσα είναι επίσης θηλυκή ,τα βράχια στην άκρη της θάλασσας είναι ουδέτερα ,οι ουρανός ειναι αρσενικός ..με προσόντα ,η γη είναι πάντα αυτή που δέχεται τα πάντα μέσα της ,σαν μια ερωμένη ξαπλωμένη και παραδομένη στα φιλιά ενος σάτυρου και ερωτύλου αρσενικού, του ουρανού εν προκειμένω, και τα βράχια να παίρνουν μάτι την όλη φάση ..
Ο ουρανός και η γη να χαμουρεύονται, και να, το μπαλαμούτιασμα ,και ολοι οι άλλοι ουδέτεροι, να παίρνουν μάτι και να θέλουν να είναι το τρίτο πρόσωπο σε μια παρτούζα που δεν ξεκίνησε ποτέ ...

Εκείνη την μέρα που το φεγγάρι, έπαιρνε την κάτω βόλτα, και ντροπιασμένο με όσα όργια έβλεπε στην γη ,εγώ είπα να ασχοληθώ με το πείνα μου .Την μιά είπα να μην φάω πολύ ,διάλεξα ψωμί ,ντομάτες και κατι ζαρωμένες ελιές, σαν κατι γριές που έβλεπα το καλοκαίρι να απλώνουν τον πλισέ τους ,στα βράχια της ζωής τους .
Την άλλη είπα, σήμερα θα φάω κρέας ,παιδάκια απο μικρό αρνί και μπριζόλα απο σιτεμένη γίδα ,η προβατίνα, θα σας γελάσω.
Στην ,μέση στο τραπέζι, όλα τα κρέατα, και γύρω -γύρω άλλα κρέατα ,μια όμορφη παρέα απο κρεατικά ,άλλα ψημένα, και άλλα κρεμασμένα ,ασυνήθιστα  χάιδεψα την φάτσα μου ,μπα ,δεν νομίζω ....

Μετά κοίταξα ψηλά ,κάποια σύννεφα, και αυτά ουδέτερα στην ολη κατάσταση ,το φεγγάρι ουδέτερο,  και θηλυκό σαν σελήνη, και ένα αεράκι να μας χαϊδεύει τα μυαλά ,τα μαλλιά ενοούσα..
Περίμενα κάποιον αετό ,να πετάξει, ετσι αυτοκρατορικά ,αρσενικά ,αλλά μάταια ,κάτι καρακαξες ,κατι κουκουβάγιες έλες κακάσχημες και κακόφωνες .

Εκει κάτω, κάποιοι  ξέσκιζαν τις σάρκες του εκτειθέμενου νεκρού ζώου ,κάτι απο σαλάτες με κόκκινες σαν αίμα ντομάτες ,λευκό σαν άσπιλη παρθένα τυρί ,και μπόλικα , με αψιά αίσθηση κρεμυδια ,να τσαλαβουτάνε σε λάδι, με  γεύση απο βρασμένο πετσί .

Ομως το φεγγάρι πάνω Θεέ μου, που έλεγε και εκείνος ο λάγνος βοσκός του πούλου γιος ,και εμείς τωρα διαφωνούμε ,κάθεται ,κολοκαθεται ;Αυτό εμποδίζει την βρώση και την τέρψη ημών των ίδιων ;

Προσωπικά ,έχω άποψη που λέει, άσε ρε μεγάλε σοφέ ,που το εγώ σου ,είναι μακρύτερο και απο Νείλο ,άντε τον Αμαζόνιο ,ποιος είναι πιο μεγάλος η πιο μακρύς ,θα σας γελάσω, αδέλφια μου .
Ομως εδω, τίθεται ένα θέμα ,τι μας ενδιαφέρει το μήκος η το πάχος, των ακτίνων του φεγγαριού ,οταν μας κοιτάει, άλλοτε λοξά και άλλοτε στα μάτια ..εγώ λέω το πάχος, εσείς τι λέτε ,φυσικά οτι τον βολεύει τον καθένα ..

Επισης, υπάρχει ενα θέμα σοβαρό ,μόνος μου ,με παρέα  μεγαλη  βλέπουμε τα τεκταινόμενα σε σχεση με το φεγγάρι ,αν ειναι φεγγάρι το βλέπω και μονος μου,αν ειναι σελήνη θέλω παρέα, και εαν ειναι μουν το θελω με κάποια ομάδα βρε αδελφέ ...μια ματιά πολλών ματιών  ειναι πολύ καλλίτερη από ένα ζευγάρι .

Εσείς για να είσθε καλυμμένοι απο τις αρνητικές επιδράσεις των ακτίνων του φεγγαριού ,βάζετε λάδι και το βράδυ ,σου λέει κάποιος  είπε στην τηλεόραση οτι οι ακτίνες εχουν ραδιενέργεια ,άσε να βάλω λίγο λάδι ,πάει στην κουζίνα και εκεί που δεν τον κοιτά κανείς αλείφεται με γνήσιο  ελαιόλαδο και ειναι πλήρως προστατευμένος .
Ωραία το λύσαμε και αυτό ..γνήσιο λαδάκι για τις ακτίνες του φεγγαριού την νύχτα ,ειδικά για τις μέρες τις δύσκολες ,της πανσέληνου καλέ ,εννοώ ...
Όσο για το υπόλοιπο της νύχτας που εχει φεγγαράκι ,υπάρχουν πολλές απόψεις και εκδοχές ,ας πούμε, αυξάνει την ερωτική διαθεση το φεγγάρι ,άντε και σελήνη πές το ,εσείς τι λέτε ;

Εγώ λέω μάλλον όχι και μάλλον ναί ,δηλαδή είσαι σε ενα εξωτερικό χώρο βλέπεις το φεγγάρι και φαντασιώσεσαι και  αναρωτιέσαι που πήγε η νιότη που έλεγε οτι θα γινόσουν άλλος ,πιο μεγάλος πιο σκληρός, αλλά εσυ λαπάς και χαλαρός κατέληξες..
Κάποιος εκεί γύρω ,είχε ενα σίδερο,και ήθελε  να το βούτηξει  στη θάλασσα και να τσιτσιρίζει , κόκκινο σίδερο βουτάει στο νερό, και το καίει ..
Αυτός ήταν εξαίρεση ,είχε όραμα,  ήταν ο θεός, και η σελήνη  τούδωσε την χαρά να ενωθεί με την θάλασσα, και απο την ένωση  αυτή βοή μεγάλη βγήκε, και κραυγή,και ενώθηκε με την χαρά και την ευτυχία .Ειναι λοιπόν σαν την χαρά που λένε στα σκέλια της, ξέρετε εσείς οι έμπειροι εραστές .

Τέλος πάντων ,το πήγαμε απο δω ,το πήγαμε απο κεί ,το φεγγάρι η σελήνη δηλαδη ,η πουτάνα της ζωής μας καλλίτερα ,μας επηρεάζει τόσο πολύ, που λέμε ..ξέρεις με επηρεάζει η πανσέληνος ,δηλαδη ο ποιητής λέει ,περίμενα τόσες μέρες νάρθει,άρα τώρα πούρθε κάτι πρέπει να κάνω ,άλλωστε είκοσι και πάνω μέρες, χωρίς ανασήκωμα του πατώματος είναι πάρα πολλές ..

Και εσυ, μαλάκα που ούτε το σήκωμα της πεσμένης σου αξιοπρέπειας δεν μπορείς να κανεις ,τι θέλεις και ασχολείσαι ,άσε τους άλλους  που λένε ,εγώ θα ,εγώ θα σε ,εγώ θα σε πλάκώσω, εγώ θα σε πλακώσω στις γρήγορες ,εγω θα σε πλάκωσω στις γρήγορες φάπες ..οχι παιδιά στοπ ,δεν εννούσα αυτο ,άλλο θελω ...

Κοιτάει ενας κομμουνιστής το φεγγάρι ,το κοιτάει, το ξανακοιτάει ,δεν μπορεί να καταλάβει ,τι στο διάολο είναι αυτό ,στη κουμούνα του πυρήνα ,κανείς δεν του είπε τι είναι αυτό ,κάποιος τους είπε να κοιτάτε το δάχτυλο που δείχνει το φεγγάρι ,άρα το φεγγάρι δεν υπαρχει ,αρα γιατί να ασχοληθούν με αυτό;

Κοιτάει ενας σοσιαλιστής το φεγγάρι ,και αμέσως ,μεσα του λέει ,εκει επάνω ,οταν θα πάμε, στην αρχή θα είμαστε όλοι ίδιοι ,με κοινωνικές παροχές και δικαιοσύνη και μέσα πιο βαθιά του ,πώς λες  να στήσω για μίζα, στην όλη κοπιώδη προσπαθεια αυτή..

Κοιτάει ενας φιλελεύθερος το φεγγάρι ,και λέει ,ωραία ,να μιά  καινούργια αγορά για μπίζνες, και για να φτιάξω και εκείνο το αίθριο του σπιτιού στη Κηφισιά, που έχει μείνει πίσω..

Κοιτάει ένας του ΣΥΡΙΖΑ το φεγγάρι ,δηλαδή  το κοιτάει αυτός και καμμιά δεκαριά άλλοι ,και σου λέει ,όλοι αυτοί οι μαλάκες που το έχουν βάλει στο σημάδι  κάτι ξέρουν ,κάποια θέση και  μπάζα θα υπάρχουν ,άλλωστε οι διπλανοί του, πρώην σοσιαλιστές, ήξεραν ..κάτι σάλια με μπόλικη τοξίνη έτρεξαν στα χείλη του συντρόφου της πρώτης συνιστώσας ,και έμεινε ενεός ..οχι τα λάδια αγράμματε ..

Κάποια βράδυα, εκεί στην πέρα Πούντα ,όλοι οι σοβαροί άνθρωποι κοίταξαν κρυφά προς τα πάνω και τι αποφασίσαμε;Δεν υπάρχει σελήνη ,μόνο φεγγάρι ,δεν υπαρχει πανσέληνος ,όλα αυτά είναι πολύ καπιταλιστικά και αποφάσισαν, ομόφωνα ,τέρμα τα φεγγαρώματα και τα φεγγαροπρόσωπα διπλα σαγόνια ..

Δεν μου λες, φίλε μου καλέ ,τι θέλεις ,αφου το φεγγάρι εμπόδισε τους εχθρούς να μπουν στη πόλη ,που όπως λέει και ο ποιητής ( αδελφάρα ηταν μεγάλη ,αλλά μεγάλος ποιητής σίγουρα ) θα ηταν μια καποια λυσις

Ας κάνουμε τώρα λίγο παιχνίδι...
Φεγγάρι ..φέγγος της ζωής μου ,ανέσπερο
Σελήνη ..σε Ελένη μεριά, ακούμπα με
Πανσέληνος ..όχι ο αγαπημένος μου συγγραφέας .αλλα πάνω ,λινός ,πάτημα ,κρασί ,ζουμί ,μούστος
Που ήσουνα ,όταν σε ζητούσα ; Που κρυβόσουνα ; Απο ποιόν ; Απο μένα ;Oχι βέβαια, εγω σε απελευθέρωσα απο τα δεσμά σου ,εγω σε έβγαλα στο μειντάνι ..
Λοιπόν πάρε με, μαζί σου παλιατζή ,βρέχει φωτιά στην στράτα μου ,και εσύ νομίζεις οτι ο Κούρκουλος ήταν ενα φτωχός  ναυτικός ,οχι ο έτσι της Λάτση, άσε που ήταν και πρόεδρος στο εθνικό τσίρκο μας ..
Είδες ,ένας σωρός απο παλιοέπιπλα ήταν ,ενα ζεϊμπέκικο και ενας αδελφός ,και μετα χάθηκαν ολα ,και έγινε βασιλιάς ,και μετά  βούλιαζε τα πλοία του, ενώ το φεγγάρι έπαιζε άρπα ..
Η μήπως ήσουνα στον ατλαντικο ,και άκουγες την  ορχήστρα να παίζει στο τελευταίο,του Τιτανικου χορό  μαζί  με  τον Λέοναρντ και τον Κάμερον ..
Είχε  φεγγάρι τότε ; Οχι. .καλά να πάθουν ..δεν μπορούσαν να περιμένουν ,λίγες μέρες ακομη ;
Και μετά ήρθε ο Βρετανικός και το φεγγάρι και εδώ, δεν τους βοήθησε αλλά τους βύθισε ανοικτά απο την Τζιά ,Κέα την λένε τωρα ,έτσι Στέλιο ; Ειναι φίλος μου και αντιδήμαρχος εκεί ,ο πιο σπουδαίος φίλος,που έχω σε αξίωμα ενοειται.
Άλλο  να στην πέφτουν οι πάγοι στον ατλαντικό, και άλλο να πέφτεις γλυκά στο βυθό,ανοιχτά,στις Τζιάς ,και να μπορούν να σε κοιτάνε τα ψάρια απο κοντά .

Εχω, και άλλους σημαντικούς φίλους ,όμοιοι σαν τον φεγγάρι ,έρχονται στον ουρανό μου, κάθονται μερικές μέρες παίρνουν οτι θέλουν, και μετα χάνονται και τους ψάχνεις ..
Που πήγαν τόσοι φίλοι ,που πήγαν και χάθηκαν στο σκοτάδι ; Βάσκανος μοίρα τους οδηγεί ,χρήματα ,λεφτά  ,προβλήματα ,έγνοιες ,σπίτια που φύτρωσαν σαν μανιτάρια παντού ,πόσα νέα πράγματα και μέρη έμαθα μαζί τους
Μιά μέρα ,νύχτα δηλαδή με φεγγαρι ήταν , η Μελίνα ( μια είναι η μεγάλη Μελίνα ) μου είπε το εξής προφητικό ,πρόσεξε παλιομαλάκα ,μην τους αφήσεις να μπουν στα τείχη ,μην τους αφήσεις ,να ακουμπήσουν τις πλάκες που πάτησε ο Απόλλων .
Συγνώμη Μελινα ,αλλα δεν μπόρεσα ,εγώ το μόνο που θυμάμαι απο σένα είναι κάποια στιγμή, εκει στο 1973 ,στα έξω απο δώ, να μου λές :Πως είπαμε πως λένε ομορφόπαιδο ; Ιανός της λέω ,α μου λέει, σαν τον Αιμιλιανό ,ήσουνα μεθυσμένη ,δεν πειράζει ,το ίδιο ειναι ,είχε και ιανό ο τύπος αυτός ,που αυτοκράτορας της Ρώμης ήταν ...

Λοιπόν ,φεγγαράκι  μου λαμπρό ,φέγγε μου ,να περπατώ
Κάτσε ομως κάτω, έτσι,κολοκάτσε,και άσε τους άλλους να λένε οτι θέλουν..
Εγώ έτσι σε θέλω ,να μου δίνεις χαρά, όταν σε βλέπω


Ετσι, πήγε η ζωη παρακάτω,για να μαθαίνετε

Μαζί ,οχι μόνος ,οχι μαζί ,οχι με άλλους ,καλά, με όλους ..

Εγώ το Εγώ μου, το έχω παρκάρει και δεν χωράει πουθενά ,εσείς το δικό σας, που το έχετε ξεχάσει ;

Οποιος κατάλαβε ,θα καταλάβει ,όποιος θέλει, θα ανανήψει ,και όποιος πιστός ας προσέλθει ,η Βασιλεία των ουρανών ,  και των πληρωμών, τώρα ξεκίνησε ..επιβιβαστείτε.

ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΑΡΔΑΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ 



























































Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13:ΘΕΩΡΙΕΣ ΥΠΝΟΥ

  Είχα πέσει για ύπνο,νωρίς σχετικά,πάντα το έκανα έτσι,από φόβο,μην και δεν τηρήσω το μέτρο,μην και χαλάσω μια ισορροπία φτιαγμένη στα μέτρ...